Konkurs Grantowy Cyfrowa Gmina

Konkurs Grantowy Cyfrowa Gmina -Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym –„Granty PPGR”  – Oś V. Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia – REACT-EU – Działanie 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014 – 2020

GRANTY PPGR

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji uruchomiło nabór wniosków na zakup sprzętu komputerowego dla dzieci z rodzin byłych pracowników Państwowych Przedsiębiorstw Gospodarki Rolnej (zwanych dalej PPGR). Głównym celem programu Granty PPGR  jest wyeliminowanie ograniczeń związanych z dostępem do komputera i internetu, które pojawiły się w czasie pandemii COVID-19 i związaną z nią nauką zdalną.

Pozostałe cele programu to przede wszystkim:


• przeciwdziałanie nierównościom społecznym,
• cyfryzacja terenów popegeerowskich,
• poprawa jakości życia mieszkańców,
• rozwój cyfrowy dzieci i młodzieży z rodzin byłych pracowników PGR. 

Dofinansowanie będzie można otrzymać na:

– sprzęt komputerowy z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami oraz niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami (w przypadku zakupu komputera powyżej 3,5 tys. zł oraz tabletu powyżej 1,5 tys. zł niezbędne będzie uzasadnienie przez Wnioskodawcę wysokości kosztów zakupów takiego sprzętu);

– ubezpieczenie zakupionego sprzętu komputerowego;

– usługę zapewniającą dostęp do Internetu na sprzęcie komputerowym zakupionym w ramach projektu, w przypadku gdy opiekun prawny w oświadczeniu wskaże na brak możliwości zapewnienia usługi dostępu do Internetu.

 Ze wsparcia mogą skorzystać uczniowie uczęszczający do szkół podstawowych oraz szkół średnich, którzy:

1. zamieszkują miejscowości, w których funkcjonowało niegdyś zlikwidowane Państwowe Przedsiębiorstwo Gospodarki Rolnej.

2. są członkiem rodziny (krewnym w linii prostej, tj. rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunem prawnym), który pracował niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwał w miejscowości objętej PPGR.

3. nie otrzymali na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku 2020 oraz roku 2021, komputera stacjonarnego lub przenośnego będącego laptopem zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania      zakupu tych rzeczy (np. w ramach zdalnej Szkoły). 


Warunkiem zakwalifikowania do udziału w projekcie jest m.in. złożenie  przez rodzica/opiekuna prawnego dziecka lub pełnoletniego ucznia szkoły średniej następujących dokumentów:


1. Oświadczenia, które będzie podstawą do złożenia wniosku przez gminę;
2. Zgodę na przetwarzanie danych osobowych;
3. Wykaz – informację o wyborze sprzętu;
4. Dokumentów potwierdzające fakt zatrudnienia w danych PPGR.

Złożenie dokumentów:

1. Komplet dokumentów należy składać w szkołach terenu Gminy Krzyżanowice lub siedzibie GZOKSiT ul. Zamkowa 48, 47-451 Tworków, tel. 32 419 62 87

w terminie do dnia 29 października 2021 roku.

3. Dokumenty złożone przez rodziców/opiekunów prawnych oraz osoby pełnoletnie zostaną zweryfikowane przez pracownika GZOKSiT i Gminy Krzyżanowice w zakresie poprawności.

5. Wszystkie druki dostępne są na stronie w linkach poniżej:

Oswiadczenie_dla_rodzica.doc
Oswiadczenie_ucznia_szkoly_sredniej_ktory_osiagnal_pelnoletnosc.doc
Wykaz_informacja_o_wyborze_sprzętu.docx
Zgoda_na_przetwarzanie_danych.docx

Informacje uzupełniające:

W związku z informacjami przekazanymi przez Operatora projektu: Politechnikę Łódzką, informujemy, iż do uczestnictwa w projekcie kwalifikują się dzieci uczęszczające do klasy 0 mieszczącej się w Szkole Podstawowej jak również uczniowie szkół zawodowych.

Szczegółowe informację na stronie: https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr